Van Sydney tot Brisbane: einde van de reis

24 januari 2011 - Woerden, Nederland

Terug in Nederland, dat is even wennen! Aan de koude, de donkere dagen en natuurlijk een heel ander dagritme. Ondertussen zijn we van onze jetlag bijgekomen, al is onze terugreis behoorlijk pittig geweest: ruim 30 uur waren we onderweg.

De laatste weken Australie zijn voorbijgevlogen. Zoals vermeld in de vorige blogupdate, en waarschijnlijk niemand ontgaan, zaten wij aan de Oostkust middenin de wateroverlast die deze omgeving heeft geteisterd. Ons verblijf in het stadje Grafton duurde langer dan gepland, omdat de hoofdwegen in alle richtingen afgesloten bleken te zijn vanwege de overstromingen. Elke dag steeg de rivier weer een meter en verdwenen er weer woningen onder water. Een onverwachte en spannende ervaring. Toen we uiteindelijk de stad Brisbane bereikten, was het water daar al grotendeels gezakt, hoewel er nog volop water werd weggepompt en afval en modder uit de straten en huizen werden verwijderd. Al dat water heeft ons overigens niet belet om onder andere nog uitgebreid naar het strand te gaan en te zwemmen bij de befaamde Gold Coast (zodat we met een mooi kleurtje naar huis konden) en een koalaziekenhuis te bezoeken (hier worden aangereden en door honden aangevallen koala's weer opgelapt).

Dit was dan de laatste update, onze reis zit erop! Wij hebben vanaf het begin tot het einde genoten van deze prachtige landen en hopelijk hebben we iets van ons enthousiasme op dit blog kunnen achterlaten. Wij hopen dat iedereen met plezier onze reis en belevenissen heeft gevolgd en danken allen voor de belangstelling en de reacties. Wie weet, tot de volgende blog! ;-)

Neem tot slot zeker nog een kijkje bij de meest recente foto's, vanaf het mapje 'Auckland en omgeving', waar nog wat sfeerbeelden van de laatste weken toegevoegd zijn.

1. Rani:
    24 januari 2011
    Zie dat jullie veel nieuwe vrienden hebben gemaakt.
  2. Kim:
    24 januari 2011
    Bedankt voor het mooie reisverslag. Dankzij jullie heb ik het gevoel ook een beetje down under te zijn geweest.

G'day mates!
  3. Katja:
    WELCOME BACK!!!
  4. Klasgenoot CLT:
    24 januari 2011
    Jullie hebben voorbije 6 maanden fantastische momenten beleefd, en we hebben steeds met veel interesse jullie enthousiast geschreven blog gelezen. En hoewel deze reis nu voorbij is, zullen de indrukken die jullie hebben opgedaan en wat jullie allemaal meegemaakt hebben, ongetwijfeld jullie hele leven blijven nazinderen. Hoewel jullie reis natuurlijk veel meer bevat heeft dan een bezoek aan Melbourne, blikken we met veel plezier terug op deze dagen dat we samen doorgebracht hebben.

Veel succes met jullie toekomstplannen !!! We blijven in contact !!!