Sydney - Brisbane: het eind in zicht

11 januari 2011 - Grafton, Australië

Veel water, dat is wat we krijgen hier aan de oostkust van Australie. Niet van de zee, want helaas zit het strand er de laatste dagen niet in. Stevige regenval heeft de regio ten noorden van ons blank gezet en daardoor kunnen wij tijdelijk niet verder reizen. Wij zitten nu halverwege Sydney en Brisbane. Door heftige regenval, zoals uitgebreid vertoond op het nieuws, zijn wegen volledig geblokkeerd en treden rivieren buiten hun oevers. De stad Brisbane, onze eindbestemming, dreigt ook serieuze problemen te krijgen. Wij zitten hoog en droog in een motel op een heuvel met uitzicht op een woeste rivier die elk moment het stadscentrum kan overspoelen. Wij wachten rustig af; ondertussen zijn wij al trouwe klant bij de lokale bioscoop...

Sinds het laatste bericht gelukkig niet enkel nattigheid gehad. Kerst hebben we in Auckland gevierd. Terwijl iedereen kerstinkopen deed, zeilden wij op een jacht in de haven van deze stad. De jaarwisseling hebben wij in Sydney meegemaakt. Na onze bbq en in korte broek hadden wij vol zicht op het spectaculaire vuurwerk van Sydney. Daar is voor heel wat geld de lucht ingeschoten om het nieuwe jaar in te luiden! Na Sydney hebben we de Blue Mountains bezocht (doen hun naam eer aan), op het strand gelegen, kameel gereden door de duinen en genoten van deze mooie regio.

Onze reis zit er bijna op. Het volgende - en laatste - bericht (met de laatste foto's) binnenkort vanuit het winterse Nederland.

1. s.p. spoormaker:
    11 januari 2011
    Ik hoop dat die heuvel, waar jullie zitten, hoog genoeg is om de zondvloed te doorstaan. Zou je niet proberen de vlucht van Brisbane over te zetten naar een zuidelijker vliegveld?
    Misschien zijn jullie dat al aan het proberen.

Het vliegtuig dat wij vandaag nemen, meldt zojuist vertraging. Dat begint dus goed!
    PAS GOED OP JEZELF.

Veel liefs, ma.
  2. Ma en Pa Treur:
    11 januari 2011
    "Het einde in zicht".en"een nieuw begin"
    En daar tussen in begeven jullie je nu.Heftig,als wij de beelden
    op de televisie zien.Pas goed op je zelf,doe voorzichtig.
    We verlangen naar jullie thuiskomst!!!
    Gr.Pa en Ma Treur
  3. jacqueline:
    11 januari 2011
    aan alles komt een einde (helaas).jammer dat het laatste stuk nu bijna in het water valt.Het is echt schrijnend wat er gebeurt in Australie!Misschien beter om de vlucht om te zetten ?Veilig thuis in Nederland en hopelijk tot gauw.
    Don't cry for me Australia.........
    kisses
  4. Ann:
    11 januari 2011
    Ik heb ook al aan jullie gedacht de laatste tijd! Hou het daar veilig he! Behouden terugreis!
  5. Cindy:
    13 januari 2011
    Lieve Linda en Marco,

Doe alsjeblieft voorzichtig in en nabij Brisbane...

Ongelofelijk dat jullie alweer bijna naar Nederland komen, is de tijd zo snel gegaan? Ik hou de berichtjes in de gaten!

Lieve groeten,
    Cindy
  6. Klasgenoot CLT:
    19 januari 2011
    Geniet van deze laatste dagen van jullie reis: we wensen jullie een veilige en behouden thuiskomst !