Lord of the Rings - Zuidereiland deel II

30 november 2010 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Prachtig weer, dat hebben wij meegenomen voor Nieuw-Zeeland. In een land waar normaal zo'n 7 meter per jaar regen valt, zien wij voornamelijk de zon. Heerlijk! Door dit mooie weer zijn de schitterende landschappen waar dit land zo bekend om staat, ook meer dan ooit te bewonderen. Neem vooral een kijkje bij de laatste foto's op ons blog! Een aantal van de landschappen die in de Lord of the Rings worden getoond, hebben we al in het echt bekeken! Net als een paar orks die we tegenkwamen onderweg... Sinds ons laatste berichtje zijn we langs de zuid- en westkust richting het noorden getrokken. We hebben de bijzonder indrukwekkende Fjorden van het zuidland ook vanaf de boot bewonderd. Ook zijn we op 1 dag bij een paar grote gletschers gaan kijken, die bijna aan zee grenzen en tussen dichte wouden in liggen.

Een tussenstop hebben we gemaakt in Kaikoura, een plaatsje dat bekend staat om zijn zeedieren en zijn ligging aan hoge bergtoppen. Hier zijn ook walvissen te spotten. Deze keer hebben we niet alleen vanaf de wal gekeken, maar zijn we de lucht ingegaan. Dat was zeer spectaculair. Over een potvis van 20 meter scheren in een klein vliegtuigje is een heel aparte ervaring, zeker met zicht op een azuurblauwe zee en de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond. En vervolgens een vers visje met een fris Nieuw-Zeelands wijntje toe, kan het nog beter? Kortom, we vermaken ons nog altijd prima en genieten van deze bijzondere reis. De komende dagen gaan we naar het noorden en voordat we naar het Noordereiland oversteken, gaan we eerst per kano het Abel Tasman National Park verkennen. Last but not least willen we natuurlijk iedereen nog laten weten, dat wij ons hier verloofd hebben. Dus feest in 2011! Groeten aan Sinterklaas en tot de volgende update.

1. Klasgenoot CLT:
    30 november 2010
    Laat ons de allereersten zijn die jullie hartelijk feliciteren ter gelegenheid van jullie verloving !!! Proficiat !!!
  2. jacqueline:
    30 november 2010
    Verloofd onder het genot van het wijntje of in de lucht?Jullie zijn echt grappig!betekent dit dus toch trouwen????????grapje
    Jullie reis moet geweldig zijn gezien de foto's.Wat een landschap!
    Gaat de tijd voor jullie snel of zijn jullie de tel tijd? Geniet maar zo veel als mogelijk is.
    Wij zitten in de sneeuw en in de kou!
    Tot de next mail
    Byeeeeeeee
  3. Karolien:
    Woehoe!!!!!!!!!!!!!!! Proficiat!!!

Geniet er van, de tijd vliegt echt om hé. Maar prachtig wat jullie allemaal zien en beleven.

Tot binnenkort.
  4. Rani:
    30 november 2010
    Van harte gefeliciteerd! dus van de ene bijzondere ervaring naar de andere. Mooie plaatjes, wat konden jullie dicht bij de rob/zeeleeuw komen. Hoor graag wat voor beest het was
  5. Yet:
    30 november 2010
    Tof! een heel dikke proficiat, Linda en Marco.
    Hoe zo'n prachtige reis echt inspirerend kan zijn!

Ik vind het plezierig je reisverslagen te lezen, Linda en hoe jullie ervan genieten. Tot lezens....
  6. Katja:
    1 december 2010
    Wat een schitterend nieuws, Linda en Marco!!! Heel blij voor jullie en ook dikke proficiat!!!
  7. Josje:
    4 december 2010
    Hoi!

Gefeliciteerd met jullie verloving!!
    Prachtige foto's. Ben helemaal jaloers.
    Geniet van jullie verdere reis.