Nieuw-Zeeland: Zuidereiland oost-en zuidkust

17 november 2010 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Schapen, schapen, schapen. Ja dat cliche van dit land klopt in ieder geval. Net als de groene, grazige weiden en de Engels/Schots aandoende landschappen langs de oostkant van het Zuidereiland. Net als in Australie zijn de mensen hier dol op fish&chips, rozentuintjes en cricket. De kustgebieden zijn spectaculair, met hoge kliffen en steile hellingen, en mooie strandjes waar de surfers het zand delen met pinguins en zeeleeuwen. Ook hebben we langs de kust dolfijnen en veel zeevogels zoals albatrossen met een spanwijdte van 3 meter gezien.

Tot nu toe treffen we het met het weer, zo te horen is het in Europa een stuk natter geweest de afgelopen dagen! In een weekje tijd hebben we slechts 1 keer een echt dak boven ons hoofd moeten regelen. Dat is hier geen probleem, accomodatie volop, vandaar dat we in een mega-villa hebben overnacht voor een mini-prijsje. Hier reizen we rond in onze (alweer) 4e wagen, een overjarige Japanner, wat wel even wennen was vergeleken met onze bolide in Australie. Nu bevinden we ons in het meest zuidelijke puntje van het zuidereiland: next stop Zuidpool! Vanaf vandaag gaan we de echte Nieuw-Zeelandse wildernis in, te beginnen in de Fjordenlanden langs de westkust. Hier zullen we prachtige fjorden en besneeuwde bergen bekijken (en zullen de vele muggen zich aan ons vergrijpen, vrezen we...) tijdens deze trip. Nu tijd voor een lekkere kop koffie!

1. Fred:
    18 november 2010
    Klinkt goed, leuk om te lezen hier in de file in mn overjarige duitser
  2. Kim:
    18 november 2010
    Allemaal leuke diertjes natuurlijk, maar vang eens een hobbit, een trol en een lief elfje. Dan kom je pas met iets thuis.
  3. Rani:
    18 november 2010
    Hier is het donker, maar vandaag in elk geval droog. Fjorden, Zuidpool, het leest als een heel mooi stukje van onze aarde
  4. Klasgenoot CLT:
    19 november 2010
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Hou ons op de hoogte over hoe de Nieuw-Zeelandse wildernis is (en pazzz vooral zzzterk op met de muggen) !
  5. Ma en Pa Treur:
    19 november 2010
    Voordat wij aan de koffie gaan even een reaktie.Weer een leuk verslag voor ons boek;" Marco en Linda de globetrotters"
    Inderdaad,Belgie is zeer nat.Ik weet niet of jullie huis er nog staat.(glimlach)Of glimlach,het is verschrikkelijk als je de beelden ziet.Verder,geniet van de reis.Al verlangen we er wel naar om jullie in de armen te sluiten.Veel liefs Pa en Ma Treur
  6. Ma en Pa Treur:
    22 november 2010
    Wat een schitterende fotos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pa en Ma Treur
  7. Sara, Christophe en Line:
    5 december 2010
    Foto's en verhalen waar je bij begint te dagdromen. Geniet ervan en wij genieten zeker een beetje mee.