Onderweg naar Sydney

6 november 2010 - Jervis Bay, Australië

Nog enkele dagen Australie en dan steken wij over naar het volgende land! Daar zien we erg naar uit aangezien we erg benieuwd zijn naar het natuurschoon van Nieuw-Zeeland. Het zal moeilijk worden om de prachtige landschappen van Australie te overtreffen..

Momenteel bevinden we ons 200 km ten zuiden van Sydney, waar we morgen zullen aankomen. Sinds ons vertrek uit Melbourne hebben we natuurlijk niet stil gezeten. Een heel aantal National Parks hebben we verkend, met als hoogtepunt "Wilsons Promontory" National Park, een schiereiland vol bossen en kliffen. Hier was het wildlife erg tam. De parkieten vlogen de auto binnen en de wombats kwamen ons dolenthousiast toegerend alsof we oude vrienden waren die elkaar lang niet gezien hadden. Dit leverde mooie plaatjes op ;-). Onze conditie is er ook op de proef gesteld, aangezien we dagelijks wandelingen van een kilometer of 15 maakten over steile bergruggen. Hier langs de kust is het momenteel walvissenseizoen: die grote beesten zijn vanaf het strand te bewonderen als ze opspringen en rondplonzen. Heel indrukwekkend! Cultureel actief zijn we geweest in hoofdstad Canberra. Dit is een slaperig klein stadje, een beetje saai, maar de vele musea bleken bijzonder interessant en uitgebreid te zijn. Helaas viel het weer wat tegen, de lente is in deze regio duidelijk ook wisselvallig. Wel wat koude nachten gehad! Nu komt de zon weer, en we hopen dat deze ons zal volgen naar Nieuw-Zeeland!

1. Fred:
    6 november 2010
    Ben nu wel nieuwsgierig naar die mooie plaatjes. Hier is het nu nat en relatief warm 15 graden en is de wintertijd weer begonnen. Marco, nog 1 dagje 32, morgen nog een feestje?
  2. Ma en Pa Treur:
    6 november 2010
    Wat een schitterende foto`s. Al die ervaringen gaan een levenlang mee.
    Dag schatten.Doe voorzichtig,denk aan je samen, en aan ons.
    H.gr. met een dikke kus. Pa en Ma treur

ps.alvast Hartelijk Gefeliciteerd.Maar we bellen nog als het lukt
  3. jacqueline:
    6 november 2010
    happy birthday, mate Marco!!!Celebrations in Sydney ofcourse!
    Have Fun both!XXX
  4. VEET:
    8 november 2010
    Betere foto's zeg, maar moeten we paard van nu af aan donkey noemen? Veel plezier nog in Sydney, echt een topstad