Adelaide - Great Ocean Road - Melbourne

25 oktober 2010 - Melbourne, Australië

Eindelijk weer een berichtje vanuit het verre Australie. In de afgelopen 2 weken hebben we weer een heel stuk van de reis afgelegd, namelijk de weg tussen Aidelaide en Melbourne via de kust. Een prachtige route en niet voor niets de Great Ocean road genoemd! De ruige kust hier in het zuiden van het land is bijzonder indrukwekkend. Hoge kliffen en woeste golven, lange stranden en gezellige stadjes. Tijdens het begin van deze route was het weer niet al te best, het was koud en nat (alhoewel niet te vergelijken met de hollandse herfst), en dat maakte het kamperen wel lastig. Gelukkig kwam de sterke lentezon snel weer terug en konden we weer volop genieten van het buitenleven.

De route was meer dan zee en kust. In het binnenland hebben we diverse nationale parken bezocht die zeker de moeite waard waren. Het wemelt er van de wilde dieren, van een paar kangaroes kijken we niet meer op. Zelfs de schattige koala blijkt heel gewoon te zijn, je ziet ze overal in bomen zitten. Waar ze overigens ook gewoon uit vallen..In een van de parken waar we zaten te lunchen, zaten een moederkoala met een piepklein en superschattige baby koala hoog in de boom boven ons. En ineens: plof. Blijkt de babykoala plots uit de boom te zijn gevallen! Die kroop ineens pal naast ons piepend op de grond. En het heeft vervolgens een hele tijd geduurd voordat de moeder het hele end naar beneden was geklommen om haar jong weer op te halen (koala's zijn in feite hele domme diertjes met hele kleine hersenen maar met hun knuffelbare uiterlijk maken ze dat gebrek helemaal goed). In ieder geval was dit een aparte belevenis!

Momenteel verblijven we in Melbourne, een hele gezellige en levendige stad. Hier zijn we bijzonder gastvrij ontvangen door vlaamse vrienden van ons die sinds kort in de stad wonen en die ons heel fijn een bed en een dak hebben aangeboden. Een hele luxe na al die weken in de tent! We zijn nu dan ook weer helemaal fris en klaar om dinsdag de kampeerreis voort te zetten. En voor alle nieuwsgierigen naar het bewijsmateriaal van deze trip: zie de foto's!

1. Fred:
    25 oktober 2010
    Hebben jullie die kleine Koala niet eens ff geholpen?! Kan hem toch ff een duwtje geven de boom in en ff checken of zn ledematen niet gebroken zijn?

Oh, en sinds jullie je duikdiploma hebben verwacht ik wel dat jullie nog gaan cage-diven met de 'great white'. Ik heb me laten vertellen dat zuid-australie daar uitermate geschikt voor is.
  2. s.p. spoormaker:
    25 oktober 2010
    Wat schattig, die koala's. Kon je bij Ayers Rock nog wel zo dichtbij komen dat je de muurtekeningen (foto) kon zien? Ik had het idee dat je daar achter een afrastering moest blijven.
  3. Rani:
    Cute
  4. Klasgenoot CLT:
    26 oktober 2010
    Het was heel leuk jullie hier te zien, en jullie verhalen te horen. Geniet volop van dit unieke avontuur !!!
  5. Ma en Pa Treur:
    26 oktober 2010
    Het eten is daar zeker wel erg goed.Wat zijn jullie sterk geworden!!!!
    Het slapen in een auto in een miljoenen sterren hotel is wel bizonder.
    Gr.Pa en Ma Treur
  6. Ann:
    26 oktober 2010
    Alweer mooie foto's! Het ziet er een prachtig avontuur uit...
  7. jacqueline:
    27 oktober 2010
    wat een prachtige foto's! wat een ervaringen allemaal.Oma heeft ook jullie reisblog gelezen en hier komt haar reactie:
    ben onder de indruk van alles wat jullie zien e n meemaken.Voel je je nooit eenzaam in de woestijn etc?
    Ben tot morgen nog hier in Italy en de olijvenpluk is dit jaar een groot succes geworden.heb zelf ook meegeholpen.Heb ook een boek uitgelezen en heb het prima naar mijn zin.
    Heb je mijn sms nog gehad voor je verjaardag? Veel liefs en geniet maar verder. kus Oma