Singapore

6 september 2010 - Singapore, Singapore

Singapore zit er al weer op! Wat is de tijd hier snel voorbij gegaan. We hebben ons dan ook wel goed bezig weten te houden in deze bruisende stad ; ondanks de tropische hitte waar we even aan moesten wennen. Het begin van de trip begon echter wat minder goed, want toen wij hier vrijdagavond moe van een 12 uur durende vlucht arriveerden, kwamen we erachter dat onze koffers de reis niet hadden meegemaakt. En dan dat papierwerk.. Maar ter compensatie kregen we van British Airways een leuk bedragje en daar hebben we dit weekend veel plezier van gehad! De koffers kwamen een dag later, gelukkig, waarna we in ieder geval weer onze badkleding terug hadden om in de' rooftop swimming pool 'van ons luxe hotel te genieten van het uitzicht op de skyline vanuit de jacuzzi!

Singapore is een prachtig opgezette moderne stad met indrukwekkende hoogbouw en shopping malls met alleen maar luxe winkels. Maar shoppen zal voor een volgend bezoek zijn.;))).  Wel hebben we een bezoek gebracht aan de prachtige dierentuin en aan het nationale museum waardoor we nu alles weten van zowel de apen van Maleisie als de geschiedenis sinds de 14e eeuw..  Ook hebben we weer vele kilometertjes gewandeld en genoten van de authentieke nasi goreng schotels. Vervolgens zagen we op CNN allerlei slecht nieuws over rampen die Nieuw Zeeland hebben getroffen, dus we zien dat we het avontuur dat we zochten ook werkelijk tegemoet gaan. Hoewel, eerst nog naar de Outback! Over een uurtje vertrekt ons vliegtuig naar Cairns (ik sta hier op de luchthaven gebruik te maken van de gratis internetpc) en dan begint het ECHT. Vanaf nu wordt alles nieuw en alles anders. Tot het volgende bericht, mate!

1. VEET:
    6 september 2010
    Hee Lin en Mario, dat klinkt als een goed begin zo met een rooftop jacuzzi. Maar wisten jullie trouwens al niet alles van Maleisische apen, ik meen me toch te herinneren dat jullie 5-6 jaar geleden in de Maleisische jungle die apen met een katapult uit de bomen schoten. Goede reis naar Cairns in ieder geval, en op welk telefoon-nummer zijn jullie eigenlijk te bereiken? Zodat we wel zeker weten dat die sms-jes ook echt aangekomen - liefst midden in de nacht
  2. s.p. spoormaker:
    6 september 2010
    Jullie gaan zeker het avontuur tegemoet, want bewoners vanZuid-Oost Australië worden geëvacueerd en in Nieuw-Zeeland is in Christchurch na de aardbeving het vliegveld gesloten. Wat wil je nog meer!
  3. Ma en Pa Treur:
    6 september 2010
    Ha lieve kinders.Mooi dat wij jullie zo kunnen volgen.Gelukkig hebben jullie de koffers snel.Elk nadeel heeft zijn voordeel(vergoeding,glimlach)Geniet er van en tot het volgende bericht!!!
  4. Josje:
    Hoi Linda en Marco,

Ik hou jullie reislog in de gaten hoor. Ben benieuwd naar jullie avonturen.
    Heel veel plezier de komende maanden!

Groetjes van Josje