Australie!

11 september 2010 - Port Douglas, Australië

Heet is het in Noord-Australie! En vochtig ook nog es een keer, het is hier tropisch en dat zullen we weten! Maar wat een prachtige streek. Elke bocht, elke nieuwe locatie brengt een nieuw 'wow' gevoel.  De eerste paar dagen hebben we in Cairns doorgebracht. Dat is een gezellige badplaats met een massa toeristen die allemaal naar het Great Barrier Reef gaan om te snorkelen, relaxte Australiers die de hele tijd 'no worries mate' zeggen, en hier en daar een Aboriginal die op straat zijn roes ligt uit te slapen... Jaja, helemaal cliche.

En natuurlijk zijn wij ook gaan duiken in het rif! Onze eerste duik in open zee, en het was fantastisch. Wat een vissen! In alle kleuren en vormen, die tussen het koraal zwemmen. We hebben onder meer een haai van dichtbij gezien, en een grote schildpad! En ook een gigantische baars, zo groot als een mens, die zich fijn liet aaien, wat ook een aparte ervaring was. Na deze dagtocht op zee zijn we uit Cairns vertrokken met onze huurwagen, en nu rijden we rustig aan naar het noorden, waar het nog tropischer en heter is, maar de stranden een plaatje. Lange, brede witte stranden zonder mensen met palmbomen met een aanlokkelijke azuurblauwe zee.. maar wel vol met krokodillen en kwallen :-(((. We trekken nu van camping naar camping. Campings hier zijn trouwens uitgerust met hele keukenblokken inclusief koelkast en bbq waar je onbeperkt gebruik van kunt maken, wat natuurlijk een luxe is!

En tropische vogels zitten er overal, we hebben al hele troepen parkieten en kaketoes langs zien vliegen.. die overigens ook een hoop lawaai maken. 's Nachts komen de vliegende honden in de bomen boven je tent hangen. Kortom, van alles te zien! Nu we de tropische wouden naderen willen we natuurlijk ook dolgraag een paar van die grote gevaarlijke krokodillen tegenkomen.. maar wel vanuit de veilige auto. We houden jullie op de hoogte van deze ontmoetingen!

1. s.p. spoormaker:
    11 september 2010
    Wat een belevenissen! We zien het voor ons en hopen dat de auto bestand is tegen de agressieve krokodillen.
    Je schrijft trouwens erg leuk.
  2. Ma en Pa Treur:
    11 september 2010
    Samen lezen we met plezier jullie verslag.Wat een bofkonten!!!!
    veel liefs Pa en Ma
    ps.Hier is alles okee
  3. Fred:
    Houd op! Ik wil ook!
  4. Rani:
    11 september 2010
    Clichés bestaan er natuurlijk niet voor niets. ;-) Het klinkt als een natuurdocumentaire van NG
  5. jacqueline:
    12 september 2010
    Vanuit Italy volgen wij (incl)oma jullie reis en we kunnen voorstellen dat het zalig is!! Veel plezier tussen de tropische vissen en dieren.
    tot de next mail
  6. Klasgenoot CLT:
    12 september 2010
    Leuk om jullie verhalen hier te lezen ! Tot binnenkort - in Melbourne ! :-)
  7. Katja:
    13 september 2010
    En hoe zit het met kangoeroe's in alle maten en gewichten? Of is het ook alleen maar een cliché? -:)
  8. Nolanda:
    16 september 2010
    Dat klinkt nu al als een geweldige vakantie! Intussen maken wij ook hier in Leiden een groot avontuur mee: dinsdagochtend is ons zoontje Keie geboren! Hij is helemaal gezond en natuurlijk superlief. Groeten van ons drietjes, en heel veel plezier gewenst verder!