Tropisch Noord Australie

18 september 2010 - Cairns, Australië

Onze laatste dag in Cairns is alweer aangebroken! Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar de stad Darwin aan de rand van de Outback en beginnen we aan een heel nieuw onderdeel van onze avontuurlijke trip. De tropische regio noordelijk van Cairns was een fantastisch gebied en we hebben elke dag genoten van elk stukje land dat we ontdekten. Tropische wildernis ten top. Het hele gebied ademt de sfeer van het Wilde Westen van Amerika maar dan in een heet en vochtig jasje. Het is een echt pioniersgebied waar pas sinds kort mensen wonen, en de meeste Aussies hier zijn dan ook echte Crocodile Dundees (de rest valt onder de categorie: verlopen hippie), die rondcrossen in supergrote 4WD's en krokodillenleren hoeden dragen.. We kijken onze ogen uit! Maar ja, als je in zo'n extreme klimaat woont, word een mens vanzelf wel vreemd..

De afgelopen 10 dagen zijn doorgebracht op paradijslijke stranden aan de rand van een dicht woud, dat vol zat met krijsende en piepende en glibberende diertjes, waar je geen spoor van ontdekt in dat dikke struikgewas (heel spannend, zeker 's nachts, als onbekende beesten rond je tent spoken..). Grote crocs hebben we ook gezien, tijdens een boottochtje (handjes binnen boord!), net als veel verschillende soorten vogels, hagedissen, vissen en de kleurrijkste vlinders. Schitterend!

We zijn dan ook zeer benieuwd naar wat de ware Outback ons zal brengen. To be continued!

1. Fred:
    18 september 2010
    lekker hoor die tropische stranden. Heb me laten vertellen dat ze in Darwin nog eigenaardiger zijn...vraag is wat het extreme klimaat dan met jullie gaat doen..ach, veel gekker kan het niet worden denk ik dan maar :))
  2. Klasgenoot CLT:
    18 september 2010
    Zalig om jullie verhalen te lezen,en de fotos zijn prachtig ! We kijken er naar uit jullie weer te zien in Melb.
  3. s.p. spoormaker:
    18 september 2010
    Ha, die foto van de slippers aan het strand!
    Laten jullie geen sporen achter...
  4. Rani:
    6 oktober 2010
    Weet niet of dit helemaal goed komt, maar de felicitaties zijn niet minder gemeend: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Marco heeft zich wel uitgesloofd dit jaar hoor; niks eten en filmpje pakken. Hoop dat jullie het heel fijn hebben,
    Liefs Rani