Road trip West Australie

1 oktober 2010 - Darwin, Australië

Terug uit de wildernis! Na een tocht van bijna 2 weken en veel on the road, zijn we nu weer terug in het stadje Darwin (ja, van Charles). We hebben een fantastische tocht achter de rug, met dagelijks nieuwe avonturen en spectaculaire bezienswaardigheden. We hebben een van de laatste grote wildernisgebieden van Australie doorkruist: de Kimberley (een gebied zo groot als west-Europa), met een stoere 4x4 campervan. Een groot deel van de route was namelijk over onverharde weg. Een grote leegte, een savanne met hier en daar een boom en een kangaroe, en nauwelijks mensen. Een miljoenen jaren oud landschap, bijzonder indrukwekkend. Op en top Aboriginal-land! Die overigens opzettelijk die paar boompjes en struiken in de brand zetten (ter verbetering van het grasland..), waardoor wij eens op een camping ver buiten de bewoonde wereld omringd werden door een flinke bosbrand.. Maar no worries mate! Verder veel genoten van het dierenleven, dat zich ophoudt rond de weinige plekken met wat water: onder andere de krokodillen. Maar ook geen worries, die zijn vegetarisch! Ook hebben we vele kangaroes gezien, sommige net niet onder onze wielen, dingo's, kaketoes en andere prachtige vogels, en hebben we kans gezien om op de gravelwegen onze wagen behoorlijk af te takelen: de achterklep wilde niet meer open, de accu was volledig los getrild binnen een week, midden in de Outback met slechts 1 andere wagen in de buurt om ons te helpen opstarten zodat we naar een garage konden rijden 400 kilometer verderop, het stof zat tot achter onze oren, maar we hebben ons uitstekend vermaakt!

Kortom, een ware roadtrip. En we vonden het zo leuk, dat we morgen meteen verdergaan met de volgende.. Dan staat Kakadu National Park op het programma, een heilige plek voor de Aboriginals. We houden ieder op de hoogte en vinden het altijd erg leuk om jullie reacties te krijgen!

1. Karolien:
    1 oktober 2010
    checklist: things to see/to in Australia:

- krokodillen - check
    - aboriginals - check
    - duiken - check
    - roadtrip - check
    - uitgestrekte natuur: check
    - autopech - check
    - ...

Het is iedere keer weer uitkijken naar jullie verslag hier in het regenachtige België. :-) Ik ben al benieuwd naar het vervolg!

Geniet ervan!
  2. Fred:
    1 oktober 2010
    Prachtige verhalen maar ik wil hard bewijs zien...AKTIE FOTO'S!!

Pikte de verhuurder het trouwens wel dat jullie die auto zo afgeragd hebben?
  3. Rani:
    1 oktober 2010
    Zou bijna jaloers worden ;-)
  4. Mark:
    4 oktober 2010
    Enig allemaal, maar try dit dan eens on for size: vorige week regende het, niet op een helse of anderszins indrukwekkende wijze, maar gewoon op de trieste, herfstachtige manier zoals het dat Nederland sinds de laatste IJstijd vergaat.
    Toegegeven: bij de roadtrip naar mijn werk, zeg maar een soort hobby die mij een paar dagen in de week van de straat mag houden, heb ik alle campervans links laten liggen en ben met een grijs getinte volkswagen golf via een prachtig en vakkundig aangelegd stukje asfalt in een mum van tijd, filevrij, aangekomen. over avonturen gesproken.
    morgen staat een sprint naar de supermarkt op het programma, dat wordt spannend! ik houd jullie op de hoogte en vermits mijn accu en achterklep het volhouden denk ik jullie spoedig te kunnen berichten over een gunstige afloop!

Veel plezier verder en gaan jullie nou eens gezellig op de foto met zo'n aboriginal, ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden!
  5. Ma en Pa Treur:
    4 oktober 2010
    We hebben jullie avonturen weer uitgeprint.
    Dan kunnen we ze in de avonduren steeds weer lezen.
    En van een afstand mee genieten.Maar soms ook griezelen!!!!
    Groeten Pa en Ma Treur
  6. jacqueline:
    5 oktober 2010
    happy birthday Australian birthday girl!Vier je het samen met de aboriginals deze keer? lijkt me hartstikke leuk.1 maand zit er al op tussen al die dieren,enorme vlaktes en roadtrips.Leuk dat je ons allemaal goed op de hoogte houdt van alles.NO WORRIES,Mate
    kisses
  7. s.p. spoormaker:
    6 oktober 2010
    Hee Lin
    Van harte gefeliciflapstaart!! Het is weer eens wat anders, je vejaardag vieren tussen de krokodillen en de kangoeroes. Of zijn het de walibi's die op je feestje komen. In ieder geval hebben wij de taartjes al op!! Fijne dag en de groeten aan Mario!
    Vele knuffels van je vader en je moeder!!
  8. Katja Rančigaj:
    6 oktober 2010
    Linda, happy birthday from Slovenia to Australia! Me and Victor are reading your and Mario's posts on a regular basis and looking forward a lot to hear more about your adventure. Please, enjoy for us two as well and take care!! Love, Katja